Rekordhöga resultat på kundundersökningen 2024
Vi är glada att presentera resultaten från årets kundundersökning, och vi kan stolt konstatera att vi nått de bästa resultaten någonsin.
Bostadsundersökning
66% av de tillfrågade svarade på enkäten, vilket är en ökning från 63% från förra året. I årets undersökning nådde våra service- och produktindex rekordhöga nivåer, sedan NKI-mätningarna startade 2013. De områden som driver detta positiva resultat är bland annat tillgänglighet, städning och vårt hållbarhetsarbete.
Lokalundersökning
Här valde 54% av de tillfrågade att svara på enkäten, vilket är över genomsnittet i Sverige. Även här ser vi en positiv trend i relation till vårt hållbarhetsarbete. Viktiga insikter visar att vi behöver utveckla hanteringen av serviceanmälningar och återkoppling.
Nyproduktion
Vi ser att vi gör stora framsteg inom nyproduktion. Vi har fått fantastiska resultat från både Tirfing och Mariehus.
I Tirfing ligger nöjdheten över branschgenomsnittet. Hela 84,6 % (22 av 26 hushåll) svarade på enkäten och gav LKF värdefulla insikter om hur vi kan fortsätta utveckla vårt arbete.
Resultaten från Mariehus är även de mycket positiva, med siffror högre än branschgenomsnittet. Hyresgästerna är särskilt nöjda med bemötandet från LKF, trivseln i lägenheterna och vår tillgänglighet. Det känns verkligen bra att veta att vårt arbete gör skillnad!
Tack till alla hyresgäster som deltog – er feedback är ovärderlig för vårt arbete!