Dags för årets kundenkät - hyresgästens röst en viktig del för LKF

En uthyrare i samtal med en hyresgäst som står med ryggen mot kameran.

Är du en av våra utvalda hyresgäster? 13 september skickar Aktiv Bo ut vår kundenkät till över 3 000 slumpvist utvalda hyresgäster hos LKF. Resultatet är ett viktigt underlag för LKFs förbättringsarbete.

Ett serniorpar utanför deras bostadshus, glad och ler mot kameran

Nu är det dags för årets kundenkät. En tredjedel slumpvist valda hyresgäster får erbjudande att svara på vår enkät. Det är ett av flera sätt för oss att få reda på vad våra hyresgäster tycker om sitt boende och om LKF som hyresvärd. Det ger ett kvitto på de åtgärder vi gjort bra men också vad vi kan förbättra vårt erbjudande till våra hyresgäster. Alla svar är anonyma.

I år lyssnar vi även på våra lokalhyresgäster

Ett viktigt uppdrag LKF har är att skapa ett levande Lund med en bra och bred närservice. Vi är en stor aktör även som lokaluthyrare. LKF hyr bland annat ut lokaler till flera olika verksamheter som butiker, restauranger, frisörer men också till offentliga verksamheter som SÄBO och LSS-boenden. I år skickar vi därför ut en enkät till våra lokalhyresgäster. Enkäten till lokalhyresgästerna skickas också den 13:e september och går till samtliga.

Senare i höst, 18 oktober, kommer vi, för andra året, även skicka ut en enkät till de hyresgäster som flyttat in i vår nyproduktion under året.

Under november och december kommer vi på LKF att analysera resultatet för att med hjälp av det göra en plan för vilka förbättringar och önskemål vi ska åtgärda under 2025.