LKFs kundvärdar löser nästan 90% av alla samtal direkt
Ulrika är kundvärd hos LKF och har många års erfarenhet inom företaget. Tillsammans med sina kollegor i kundcenter löser de nästan 90% av alla samtal direkt, vilket möjliggör snabba svar till våra kunder.
Tillsammans och kunskap – framgångsfaktorer för kundservice
Ulrika lyfter att samarbetet mellan närmaste kollegor och övriga avdelningar på LKF är avgörande i deras arbete:
- Vi behöver få information om sådant som berör våra kunder, för att kunna ge ett snabbt svar. Det är ett samarbete som vi byggt upp med respektive enheter på LKF, berättar hon.
Om hon inte kan svaret på en fråga hör hon vidare med någon av de närmaste kollegorna:
- Ofta är svaret inte längre bort än att man hör sig för med de andra kundvärdarna, vi har mycket kunskap samlat på ett ställe här! Tillägger hon och ler.
Varje kundkontakt är unik – oberoende på kanal
Kunder kan ta kontakt med kundcenter genom flera olika kanaler.
- Det är viktigt att tänka på att varje kundmöte är unikt, oberoende på om det är ett samtal, mejl eller chatt som vi får in, säger Ulrika.
Att bemöta kunden trevligt och med glädje ser hon som ett vinnande koncept:
- Man kan inte bli annat än glad om den man pratar med är glad – de allra flesta mötena med kund avslutar jag med ett leende på läpparna. Och det tror jag att kunden också gör! Säger hon.
Ulrika gillar variationen i sitt jobb samt att prata med människor och kunna hjälpa till. Även om de flesta kundmöten idag sker via internet eller telefon får Ulrika som mest energi av de fysiska mötena.
- Jag trivs jättebra i min roll att ta emot och prata med kunder som besöker LKFs kundcenter! Avslutar hon.
Ulrika i LKFs reception. Välkommen att besöka oss på Brunnshögsgatan 39!